woensdag 23 juli 2014

Botanische prenten




Even dacht ik om zoals vele blogsters
een blogpauze in te lassen. Maar aangezien
er nog altijd genoeg thuisblijfsters zijn,
heb ik besloten om gewoon door te gaan.

Zelf merk ik dat het lezen van de blogberichten
nu makkelijker bij te houden is, simpelweg
omdat er minder geplaatst wordt!

Vandaag laat ik jullie een paar
botanische prenten zien.

 Dit prentje komt uit een plantenboekje
en heb ik aan het luik opgehangen.









Ook deze waterlelie komt uit 
hetzelfde boekje en heb ik
 in een oude houten koffiefilterhouder gezet.
Deze houder was rood beschilderd met
een paar bloemetjes; sommigen van jullie 
kunnen dit zich vast nog wel herinneren.









Onderstaande prent met een distel 
zat ooit als
extraatje in de Seasons. 
Tja: wie wat bewaart (oké, soms veel te veel,
ik weet het) die heeft wat!






Ik meen dat ik ook onderstaande 
botanische prent
met de afbeelding Paeonia officinalis
uit de Seasons heb gehaald. Deze hangt alweer
een tijdje boven de trapleuning, voor de 
gelegenheid, vanwege het licht,
 even neergezet op de lambrisering
in de bijkeuken.  






Laat ik deze prent nou ook tegenkomen
in de Home and Garden van juni j.l.
Voor de liefhebbers: op de Pinterest-pagina
 van Home and Garden
kan je bij het board 'Botanical inspiration'
botanische prenten vinden
 en eventueel afdrukken.



Zonnige groeten,


Linda



16 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Gezellig dat je doorgaat met bloggen, Linda, al zal ik zelf straks wel minder aanwezig zijn als we op vakantie zijn. Maar ook in het buitenland blijf ik de blogs toch wel volgen...ben gewoon 'een beetje' verslaafd ;-).

Dit zijn mooie botanische prenten. Leuk om ze her en der in huis terug te laten komen.

Ik wens je een fijne, zomerse dag. Liefs, Ingrid

Mirjam zei

Hoi Linda,
Ik ben blij dat je lekker doorgaat met posten want het wordt wel heel rustig in blogland... Mijn vakantie is al geweest, dus ik blijf ook lekker doorgaan met posten plaatsen, ik maak zoveel foto's die toch ergens een plekje moeten hebben.
Wat zijn ze mooi, je botanische platen. En wat leuk dat je een linkje opgeeft waar je ze kunt vinden om eventueel uit te printen.. Jij hebt in ieder geval heel mooie plekjes gevonden voor jouw platen... Zo kun je ervan blijven genieten...
Ik wens je een prachtige dag,
Liefs,
Mirjam

Happy Living zei

mooi zeg die botanische prentjes en platen!

geniet van het mooie weer, fijne dag!!

liefs,

WEERspiegeling zei

Hoi Linda,
wat een prachtige prenten! Ik heb toevallig kortgeleden bij de kringloop een boekje gekocht met heel mooie botanische afbeeldingen. Ik heb tot nu toe alleen nog niet de moed gevonden om 't boekje 'te slopen' - maar nu ik dit zie, ga ik toch maar eens moed verzamelen.
Ik zelf blog altijd nogal onregelmatig, hangt van zoveel factoren af, maar bijlezen dát doe ik wel bijna dagelijks.
Fijne zomerdagen!
Lieve groetjes, Anita

Nadine Snijders zei

Mooie prenten!

Zelf ga ik ook gewoon door met posten.

Fijne dag!


Lieve groet,

Nadine

My little white home by Nadine

Ger zei

Dit is ook een leuke manier om prenten met botanische afbeeldingen in huis te hangen.
En in de loop der jaren zijn ook hier al de nodige prenten uit bladen tijdelijk achter glas terecht gekomen.
Al meer dan 35 jaar ben ik een groot liefhebber van oude/antieke ingekleurde etsen en gravures o.a. van botanische afbeeldingen en nog veel meer,die je dan ook door heel het huis ingelijst tegenkomt,ik vind de details prachtig om te zien en zal dan ook nooit zo'n lijst afstoffen en weer terug hangen of zetten zonder goed te bekijken.

Ja, wat dat betreft is het internet reuze handig,voor eigen gebruik snel wat foto's afdrukken op speciaal papier en je hebt weer iets leuks om mee te decoreren.

Begrijpelijk dat het rustig is in de blogwereld,nou was ik al niet zo druk met posten plaatsen over alles wat ik doe in huis of daar buiten en heb al helemaal niet de indruk dat iemand mij zal missen wanneer ik met vakantie ben of andere bezigheden heb waardoor het bloggen op een laag pitje staat,met veel interesse posten van mijn trouwe volgers lezen en daar zo vaak mogelijk reageren daar neem ik wel de tijd voor,zelfs heel soms vanaf vakantie adres.

Fijne zomerse dagen gewenst en lieve groet,Ger



Verie - Vestywo & Seasons zei

Fijn, Linda! Ik probeer ook door te bloggen, het zal niet zoveel zijn als anders, maar ik ben er wel! Hihi..mooie platen hoor en die wat bewaard die heeft wat, idd!!

Lieve-Groetjes, Verie

It's me zei

Ja heerlijk he zo weinig postjes ...hihihihihi...zit ze nu lekker buiten te lezen ...tis heerlijk nu....ik ga ook gewoon door hoor....op mijn eigen tempo...zoals ik het altijd doe......liefs fijne avond van mij...x!

lien zei

Ja, ook wel eens fijn dat je snel door je berichten heen komt... :) wat een prachtige prenten, ik hoop zoiets nog tegen te komen bij de kringloop, maar helaas. Dat extraatje uit seasons heb ik ook altijd bewaard, was echt lang geleden he?

Esther zei

Fijn dat je blijft bloggen. En dan ook nog met zulke mooie plaatjes. Ik ken dat gevoel, dat je te veel bewaart. Volgens mij heb ik nog prenten van meubels, ooit bij de VT Wonen gekregen ergens in de 90s. Ik ga 's bij Home en Garden Pinterest kijken.
Groetjes, Esther

van alles wat in huis en tuin. zei

Fijn dat je blijft bloggen, hoewel ik er niet zoveel van zal zien als ik volgende week met vakantie ga! Mooi die prenten en idd, wie wat bewaard die heeft wat: die van de Seasons heb ik nl ook nog liggen!

groet Trijnie

het Moonhuis Monica zei

Ik blijf ook gewoon bloggen zonder een pauze en het is inderdaad makkelijker om de blogs te volgen nu het een stuk rustiger is.
Leuk die prenten!!

Liefs Monica

inro soor zei

leuk dat je door blogt!! :)))
grappig en mooi je prenten, ik ken ze eigenlijk niet.
groetjes, Inge

Maison de Wendy zei

Wat fijn dat je gewoon door blijft bloggen!! Ik heb nu nl. extra veel tijd om alles bij te houden met lezen en te reageren!!!
Mooie prenten!!!

Bisou,
Wendy

Tineke zei

Mooi zo al die tekeningen. Vroeger werd daar echt veel tijd aan besteed. Nu kijken we snel even naar internet als we willen weten welke bloem het is. Op rommelmarkten en in de kringloop vind je soms de mooiste boeken.

Joke zei

Leuk de prent van de seasons heb ik ook nog steeds bewaard.

Groetjes Joke.